
Fuardan Beklentiler
Türkiye fuarcılık sektörü paydaşlarının yıl içerisinde planlanan fuar etkinliklerinin tümüne ilişkin ortak beklentileri kârlılık ve sürekliliktir. Ülke ekonomisinin göstergesi olan fuarları destekleyen devlet, yerli üreticinin dünya ile buluşmasını teşvik ederek ihracat gelirlerini arttırmayı hedeflemektedir. Fuar organizatörleri, sektörüne hizmet etmenin yanı sıra güvenilirliklerinin devamı için doğru sektörlerin fuarlarına yatırım yaparak fuarlarının katılımcı ve ziyaretçi sayılarıyla birlikte gelirlerini de arttırmayı, yatırım yaptığı sektörü memnun etmeyi hedeflemektedir. Fuarlara konu olan sektörlerin temsilcileri, meslek odaları ve dernekler, sektörlerinin gelişerek Türkiye‟nin temsiline daha çok katkıda bulunabilecekleri pozisyonların arayışındadırlar ki bu temsil devlet desteklerinden sektörlerinin alacağı payı, ticari mevzuatı olumlu yönde etkileyecektir. Üretici, ihracatçı, global markaların Türkiye distribütörü ithalatçı, kurumsal firma, holding, şahıs şirketi özelliklerinden birine veya birkaçına sahip fuar katılımcısı için bir fuar etkinliğinden beklentileri şöyledir:
1. Mevcut müşterileri korumak
2. Yeni müşteriler ve dağıtım kanalları edinmek
3. Yeni iş modelleri geliĢtirmek
4. Yeni siparişler almak
5. Üretimini çeşitlendirmek, arttırmak için talep yaratmak
6. Tedarikçi ve çözüm ortakları edinmek
7. Ürünlerinin işlevlerini ve fiyatlarını test etmek
8. Rakipleri analiz etmek
9. Ürünlerini muadil ve alternatif ürünlerle karşılaştırmak
10. Yeni ürün ve teknolojilerden haberdar olmak